Primul tur virtual în Bucătăria Jamilei, lansat de Tefal
Tefal, lider mondial pe piaÈ›a vaselor de gătit, alături de Geanina Staicu Avram, cea mai cunoscută È™i urmărită creatoare de conÈ›inut pe segmentul culinar din România, È™i împreună cu agenÈ›ia de comunicare Saatchi & Saatchi, [...]
Cum pare sa arate sectorul de constructii in urmatoarea perioada
Ai in plan sa construiesti o casa sau poate o cladire de birouri? Ai in plan sa asfaltezi zona din jurul vilei sau sa amenajezi un drum privat pe o proprietate? Poate chiar vrei sa investesti masiv in domeniu si te gandesti la dezvoltarea unui mic [...]
Optimizarea SEO a unui magazin online este cheia succesului
Daca nu esti multumit de performantele magazinului tau online trebuie sa stii ca sunt multe masuri care se pot lua. Din fericire, promovarea online este mai eficienta si implica costuri mai mici decat alte modalitati traditionale de a [...]
Investitia in scule si echipamente de calitate permite eficienta ridicata
Pentru cel mai bun randament in lucrari, orice meserias cunoaste faptul ca ai nevoie nu doar de abilitati si experienta, ci si de scule, unelte, echipamente capabile sa asigure performanta, ajungand la un nivel ridicat al eficientei. Daca esti [...]
Pariuri pe candidatii la alegerile locale din Bucuresti: ce cote au Nicusor Dan si Gabriela Firea
În timp ce în media apar diverse sondaje de opinie cu privire la voturile din alegerile locale din 27 septembrie 2020, iar actorii politici principali susÈ›in sau nu credibilitatea unor astfel de date, iată că cei interesaÈ›i de acest [...]
Various Brands inaugurează un nou magazin, în Shopping City Târgu Mureș
Various Brands, cunoscutul multibrand naÈ›ional cu capital 100% autohton, a inaugurat un nou magazin de articole sportive, în Shopping City Târgu MureÈ™, reÈ›eaua ajungând în prezent la 23 de unități situate în marile [...]
Printre multiplele avantaje ale internetului in ziua de astazi, este acela de a face o afacere online fara prea multe avize si contracte. Desigur un magazin online va trebui inregistrat, insa de multe ori, proprietarul magazinului nu va trebui sa detine [...]
Renovari sau amenajari? Ia-ti ajutorul de la Helppy.ro!
Ca orice om care se apuca de un proces amplu de renovare sau de amenajare a locuintei, nu ai cum sa le stii sau sa le prezici pe toate astfel incat, la nevoie, sa ai la indemana toate masurile care te pot salva dintr-un impas neplacut. Si chiar si cu o [...]
5 lucruri de care sa tii cont cand cauti cele mai bune centrale electrice
Incalzirea locuintelor personale depinde foarte mult astazi de tipurile de centrale electrice, pe care oamenii aleg sa si le cumpere. Este vorba despre dispozitive moderne, datorita carora nivelul de confort poate spori sau, dimpotriva, poate fi unul [...]
Chiar si o boxa portabila accesibila poate fi extrem de utila
In prezent, tehnologia face parte din viata noastra, mai mult sau mai putin, insa ce este cert, este faptul ca aceasta ne face viata mult mai usoara si mai simpla. Cel mai bun exemplu de „minune tehnologica”, consta in telefoanele care ne [...]
Aplica pentru un job videochat
“Tatal meu zideste case/Cocotat pe schele/El cu fruntea lui ajunge/Pana sus la stele.” Despre profesiile oamenilor s-a scris mult. M-au fascinat multe destine incepand cu cele ale oamenilor simpli si sfarsind cu cele ale marilor pictori sau [...]
Escort-bucharest.ro sau experiente speciale
Asteptam sa ninga dintr-un moment in altul. Eram o gasca de baieti veseli, pregatiti de petrecere, dar fara fete frumoase, masina ar fi fost goala. O fata reuseste sa iti toarne o cupa de fericire in paharul vietii in fiecare clipa cand se uita la tine [...]
Piata bunurilor de folosinta indelungata - analiza GfK TEMAX pentru trimestrul 3, 2010
În ciuda creÅŸterii TVA-ului la data de 1 iulie ÅŸi a mediului economic dificil, al treilea trimestru al anului a fost cel mai bun pentru piaÅ£a bunurilor de folosinţă îndelungată. Åžase din cele ÅŸapte sectoare monitorizate au crescut comparativ cu T2 2010. Cu toate acestea, piaÅ£a este cu peste 10% mai slabă decât în T3 2009.
PiaÅ£a totală a bunurilor de folosinţă îndelungată monitorizată de GfK TEMAX a fost de 305 milioane euro în al treilea trimestru al acestui an, o scădere de aproape 11%, de la 343 de milioane euro în acelaÅŸi trimestru al anului 2009. Doar sectorul foto (+9%) ÅŸi cel al electronicelor de larg consum (+0,1%) au avut vânzări mai bune decât în T3 2009, deÅŸi trebuie menÅ£ionat faptul că piaÅ£a electronicelor de larg consum este puternic influenÅ£ată de o singură categorie, cea a televizoarelor.
Sectorul electrocasnicelor mici È™i cel al electrocasnicelor mari au scăzut cu 4,1%, respectiv 6,7%. Sectorul IT a scăzut cu numai o cifră pentru prima dată în acest an, în scădere cu 8,4% faţă de T3 2009. PiaÅ£a de telecom ÅŸi cea a echipamentelor de birou au continuat să prezinte din punct de vedere valoric aceleaÅŸi vânzări slabe ca ÅŸi în prima jumătate a anului. Comparativ cu T3 2009, piaÅ£a de telecom a scăzut cu 32,8%, în timp ce cea a echipamentelor de birou a scăzut cu 37,2%.
Soarta vânzărilor în sectorul foto s-a îmbunătăţit odată cu începutul acestui an, poziÅ£ionându-l pe o direcÅ£ie ascendentă, care a continuat È™i în T3 2010. Vânzările de aparate foto digitale È™i rame foto digitale, cu 9% mai mari decât anul trecut, au atins o valoare de 10 milioane euro în T3 2010.
Abordarea "produse care îÈ™i merită banii" a fost trăsătura dominantă a pieÅ£ei foto româneÈ™ti - la niveluri de preÅ£ similare pe piaţă, modelele oferite la pachet cu accesorii, sau modelele care au caracteristici uÈ™or mai bune au câÈ™tigat teren. Acest model de alegere este întâlnit mai ales pentru aparatele compacte cu zoom <4x, care alcătuiesc jumătate din toate vânzările de pe piaţă, deÅŸi achiziÅ£ionarea de modele cu zoom >11x a fost stimulată de promoÅ£ii ÅŸi oferte de preÈ› avantajoase; acelaÈ™i lucru este valabil pentru D-SLR.
În ceea ce priveÅŸte aparatele foto digitale compacte de înaltă calitate, un nou standard - camerele cu sistem oglindă, aproape că nu este prezent pe piaÅ£a românească, deÅŸi în ţările occidentale se pare că acest segment de produse formează o noua nișă de piaţă ÅŸi creează cerere potenÅ£ială, atât dinspre piaÅ£a de SLR tradiÅ£ionale, cât È™i dinspre segmentul compact.
ConstanÈ›a este cuvântul cheie care caracterizează performanÈ›a vânzărilor de electronice atunci când le analizam comparativ, T3 2010 versus T3 2009. În comparaÅ£ie cu performanÅ£a mai puÅ£in măgulitoare a altor sectoare monitorizate în cadrul TEMAX, imaginea furnizată de sectorul de electronice este una mai degrabă pozitivă. PiaÅ£a a ajuns în T3 2010 la o valoare de 59 milioane de euro.
Din nou, suspectul obiÈ™nuit care susÈ›ine această performanţă generală bună, tehnologia Flat TV continuă să crească în importanţă pe piaţă, înregistrând un salt de 12% în T3 2010 faţă de T3 2009. Televizoarele cu ecran plat mediu (32") încă reprezintă aproape jumătate din totalul vânzărilor LCD de pe piaţă. Cu toate acestea, ritmul de creÅŸtere este mai lent pentru acest segment, comparativ cu TV de 22 - 23", a căror cotă in unităţi LCD a crescut la aproape un sfert în T3 2010. TendinÅ£a arată că preferinÅ£a consumatorilor este orientată spre achiziÅ£ionarea unui LCD ca al doilea televizor, reducând achiziÅ£iile pentru cealaltă opÅ£iune - CRT de 21".
Ecranele de dimensiuni mai mari, funcÅ£ionând pe baza noilor tehnologii - cum ar fi tehnologia LED care acum reprezintă 14% din valoarea LCD-urilor - au o performanţă foarte bună. De exemplu, aproape un sfert din toate vânzările în euro de LCD-uri în T3 2010 au fost vânzări realizate cu modele de 40-42". Deoarece televizoarele LED TV se vând acum È™i la diagonale mai mici, cum ar fi 26" sau 22-23", este clar care va fi viitorul standard pentru tehnologia Flat TV.
Pe ansamblu, performanÅ£a stabilă a întregului sector se datorează evoluÅ£iei pozitive în cadrul pieÅ£ei Flat TV. Acest lucu indică faptul că restul vânzărilor de electronice sunt încă slabe ÅŸi în descreÈ™tere. AÅŸa cum se prezintă situaÅ£ia acum, în cazul în care piaÅ£a electronicelor de larg consum continuă trendul stabil È™i în T4 2010, atunci televizoarele vor fi, încă o dată, cele care salvează situaÅ£ia.
PiaÅ£a românească a electrocasnicelor mici a continuat să scadă cu 3,8% comparativ cu aceeaÅŸi perioadă (ianuarie-septembrie) din 2009. În plus, această piaţă arată o scădere de 4,1% în T3 2010 comparativ cu T3 2009, ajungând la 19 milioane de euro. În ciuda faptului că acest trimestru este cel mai bun al anului, este important să se aibă în vedere faptul că T3 2010 este analizat în comparaÅ£ie cu un trimestru 3 2009 mai bun. Pe baza creÅŸterii cererii pe piaţă, produse cum ar fi fiarele de călcat, categoria aparatelor electrice de ras ÅŸi de epilat ÅŸi aspiratoarele au atins în T3 2010 cea mai mare valoare a anului, dar au fost încă sub valoarea din T3 2009. În schimb, vânzările de aparate de tuns ÅŸi aparate de preparare a băuturilor calde au fost mai mari decât în trimestrul similar al anului trecut. EvoluÅ£ia pozitivă a pieÅ£ei aparatelor de preparare a băuturilor calde se datorează în special expresoarelor.
Factorul surprinzător vine de la aparatele pentru prepararea alimentelor care până acum creÅŸteau în comparaÅ£ie cu 2009. Începând cu acest trimestru, vânzările aparatelor pentru prepararea alimentelor au cunoscut un declin în rândul multor subcategorii, cum ar fi scăderea puternică a categoriei roboÅ£ilor de bucătărie.
În concluzie, T3 2010 este cel mai bun trimestru pentru categoria fiarelor de călcat, a aparatelor electrice de ras È™i epilat, a aspiratoarelor, a maÅŸinilor de tuns ÅŸi a aparatelor de preparat băuturi calde, dar numai ultimele două pieÅ£e menÅ£ionate au crescut comparativ cu T3 2009. Noua tehnologie intens promovată este foarte bine primită în rândul consumatorilor români, cum ar fi tipurile de expresoare care folosesc capsule ÅŸi aspiratoarele robot.
Īmbunătăţirea performanÅ£elor privind vânzările de electrocasnice mari care a început deja în timpul primelor vânzări ale verii în T2 2010 a continuat, de asemenea, în T3 2010. De la trimestru la trimestru performanÅ£a s-a îmbunătăţit cu 23%, aducând în ultimele trei luni vânzări de 91 milioane de euro.
DeÅŸi mai slabă cu aproape 7% comparativ cu anul trecut, performanÅ£a din T3 2010 poate fi încă văzută ca un semn de evoluÅ£ie pozitivă. Pe fondul unei incertitudini economice ÅŸi politice apăsătoare ÅŸi continue, aceste evoluÅ£ii au subliniat importanÅ£a tuturor campaniior buy back ÅŸi a promoÅ£iilor aferente începute în acest an.
PiaÅ£a românească a electrocasnicelor mari este condusă de două produse importante, reprezentând aproape două treimi din toate vânzările de pe această piaţă - maÅŸinile de spălat ÅŸi frigiderele. În special pentru aceste două produse, creÅŸterea în T3 faţă de T2 a fost cu 10 puncte procentuale mai mare în 2010 decât în 2009, demonstrând o dinamică puternică pentru acest trimestru ÅŸi creând astfel premisele pentru stabilizarea pieÅ£ei în următoarele trimestre.
Analizând valoarea vânzărilor de pe acest sector, observăm că a avut loc o scădere de 8,4% faţă de aceeaÅŸi perioadă a anului 2009, piaÈ›a de IT ajungând la 79 de milioane euro. Notebook-urile, care reprezintă două treimi din acest sector, au înregistrat o performanţă pozitivă. Pe de altă parte, calculatoarele desktop ÅŸi monitoarele au înregistrat o scădere comparativ cu anul trecut. Programul guvernamental – Euro200 - a încurajat consumatorul să se concentreze asupra produselor IT, mai ales în timpul vacanÅ£ei de vară, dar efectele negative ale creÅŸterii TVA au însemnat că vânzările au fost mai mici decât ar fi fost de aÅŸteptat.
PiaÅ£a telecomunicaÅ£iilor a avut o scădere de două cifre, de 32,8% ÅŸi a avut o valoare de 41 milioane euro în al treilea trimestru din 2010. Analizând tendinÅ£ele în acest sector, putem vedea că smartphone-urile câÅŸtigă continuu cotă de piaţă în faÅ£a telefoanelor mobile. Acest aspect, dublat de faptul că preÅ£ul mediu al acestora este în scădere vertiginoasă, duce la scăderea importantă a valorii vânzărilor.
Sectorul echipamentelor de birou în România continuă să se confrunte cu efectele crizei. În al treilea trimestru din 2010, acesta a scăzut cu 37,2% comparativ cu perioada similară a anului 2009, atingând o valoare de 6 milioane euro. În segmentul Business to Consumer, scăderea a fost echilibrată de perioada de reîncepere a È™colii. DeÅŸi, uitându-ne pe rafturile din magazine, putem vedea că diversitatea de produse este mai mică ÅŸi, în general, se găsesc numai produse de bază, această perioadă a reuÅŸit să fie un tampon pentru tendinÅ£a de scădere.
În canalul Business to Business, companiile au fost nevoite, din cauza reducerilor de buget, să regândească planul de achiziÅ£ii pentru soluÅ£ii de imprimare, alegând opÅ£iuni mai puÅ£in costisitoare. Atitudinea curentă de cumpărare, pentru ambele segmente - de afaceri ÅŸi de consum - poate funcÅ£iona doar pentru o perioadă scurtă de timp, din cauza calităţii ÅŸi eficienÅ£ei soluÅ£iilor de imprimare. Acesta este motivul pentru care vedem o schimbare uÅŸoară de la soluÅ£ii ieftine către soluÅ£ii performante, ceea ce semnifică o orientare către calitate independentă de preÈ›.
GfK TEMAX România este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piaÅ£a produselor de folosinţă îndelungată. Raportul GfK TEMAX este publicat la nivel internaÅ£ional. Concluziile se bazează pe studiile efectuate în panelul de retail al GfK Retail and Technology. Panelul de retail include date de vânzări de la peste 190.000 de magazine din întreaga lume.
Aboneaza-te la newsletter-ul "ArtSpirit".
Interviu cu Sorana Darclee Mohamad despre piesa de teatru E atat de rau ca-i bine
Cinema Patria alături de Sad Comedy ii invita pe cei interesati joi, pe 4 Decembrie, începând cu ora 19:00, la spectacolul ”E atât de rău că-i bine!”, în regia lui Octavian Strunilă. ProducÈ›ia prezintă o piesă [...]
Cu sange rece, sezonul 6 la Diva - prezentare serial, actori si episoade
Lilly Rush, un detectiv inteligent care investighează crimele din Philadelphia, lucrează la cazuri închise - crime care nu au fost niciodată soluÅ£ionate. Produs de Jerry Bruckheimer Television, în colaborare cu CBS Productions ÅŸi Warner [...]