Travel Planner, cel mai mare jucător local cu destinație principală de vacanță Bulgaria, estimează o scădere a pieței de turism din cauza contextului economic, dar o creștere de 5-10% a numărului de clienți ai companiei ca urmare a serviciilor lansate special pentru aceasta perioadă dificilă din punct de vedere financiar. Astfel, managementul companiei mizează pe o adaptare a comportamentului românilor: tot mai mulți turisti ar putea alege litoralul din Bulgaria în locul celui din Grecia ori Turcia fie să își rezerve 5-6 nopți, o tendință care a fost vizibila și în ultimii doi-trei ani, spre deosebire de anii anteriori în care turiștii rezervau 7 nopți.
Cele mai populare stațiuni pentru români sunt Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach, Constantin și Elena, dar în ultimii doi ani a existat un interes tot mai mare pentru Sveti Vlas datorită hotelurilor noi, premium.
Fondator Travel Planner: Ne așteptăm la o scădere a pieței, dar pentru noi estimăm o creștere de 5-10% a numărului de clienți în 2026
„2025 a fost un an de scădere pentru turismul din Bulgaria, dar noi am rămas la un nivel similar cu 2024. Sezonul următor este impredictibil, însă mă aștept mai degrabă la o scădere a pieței având în vedere contextul economic dificil. Pe de altă parte, pentru noi estimez o majorare de 5–10% a numărului de clienți în 2026 datorită serviciilor și beneficiilor pe care le-am pregătit tocmai pentru această situație economică. Vacanța rămâne o prioritate și cred că românii se vor adapta. Fie vor merge o dată în loc de două ori în vacanță, fie vor alege sejururi mai scurte, de 5–6 nopți – cum au făcut și în ultimii doi, trei ani – față de 7 nopți în anii anteriori. De asemenea, este posibil ca o parte dintre turiștii care mergeau în Grecia sau Turcia să aleagă Bulgaria pentru că este mai accesibilă atât ca preț, cât și ca distanță. Depinde însă și dacă vor fi organizate anumite campanii sau vor exista vouchere de vacanță pentru litoralul românesc, care nu este însă în cea mai bună formă”, a afirmat Sebastian Constantinescu, fondator și CEO al Travel Planner.
Travel Planner este o platformă de turism fondată în 2007 de Sebastian Constantinescu și care oferă vacanțe în Bulgaria, Grecia și Turcia. De-a lungul anilor, Travel Planner s-a specializat pe vacanțe cu destinația Bulgaria, în acești 18 ani având peste 500.000 de clienți pentru sejururi în țara vecină. Anul trecut compania a înregistrat vânzări de 30 de milioane de euro, iar pentru 2025 managementul companiei estimează venituri similare.
Trecerea la euro ar putea crește prețurile pentru Bulgaria
În prezent, tarifele sunt între 170 – 1.100 de euro de persoană pentru o vacanță de o săptămână la mare.
Anul acesta prețurile pentru Bulgaria au crescut cu 5–10%, iar fondatorul Travel Planner spune că până în primăvara 2026 ar putea să apară o nouă majorare de tarife ca urmare a trecerii la moneda euro.
În prezent, o vacanță de 7 nopți la un hotel premium (5 stele) în Bulgaria pentru începutul lunii iulie 2026 costă între 550 și 1.100 de euro de persoană, în funcție de varianta aleasă (mic dejun, demipensiune sau all inclusive), iar la un hotel superior (4–5 stele) între 440 și 1.000 de euro de persoană, potrivit datelor Travel Planner. La un hotel din categoria convenabil (în general 4 stele) prețurile variază între 250 și 1.000 de euro, iar la unul din categoria „pentru toți” (3–4 stele) tarifele se situează între 170 și 700 de euro.
Noiembrie, în special Black Friday, aduce cele mai mici prețuri ale hotelurilor: tarife mai mici cu 35-40%. Travel Planner – creșteri de 50% de Black Friday în anii anteriori
Managementul Travel Planner consideră Black Friday ca startul ofertelor pentru sezonul viitor de vacanțe și se așteaptă ca pentru ediția din acest an vânzările sa fie mai mari cu aproximativ 10%.
Compania va organiza Black Friday între 7-30 noiembrie 2025.
„În anii anteriori aveam creșteri de 50% de la o ediție la alta a Black Friday, dar înregistram aceste cifre datorită ofertelor noastre atipice, nu erau cifre specifice pieței. În mod normal, ne-am fi așteptat la o creștere semnificativă și în acest an, dar, având în vedere contextul economic, mizăm pe o creștere de 10% ca urmare a beneficiilor pe care le-am gândit special pentru această perioadă mai dificilă financiar. La nivel de piață, ne așteptăm la o stagnare. Black Friday este perioada în care hotelurile au cele mai mari reduceri, între 35% și 40%, iar lumea poate fi interesată să cumpere din timp. Cei care își aleg oferte în early booking și, mai ales de Black Friday, știu deja foarte bine ce își doresc”, a explicat Sebastian Constantinescu.
Voucher pentru zilele de vacanță neefectuate dacă se îmbolnăvesc copiii
Fondatorul Travel Planner spune ca în anii anteriori a observat două tendințe pentru achizițiile de Black Friday: rezervarea de pachete la hoteluri care oferă discounturi semnificative (35–40%) sau la hoteluri bune care nu oferă reduceri mari, dar sunt mereu foarte căutate și se ocupă repede.
„Oamenii profită de Black Friday pentru că pot alege dintr-o varietate mare de oferte la prețuri mici în condiții de rezervare foarte avantajoase. Astfel, Bulgaria rămâne o destinatie atractivă pentru români datorită accesibilității atât ca preț cât și ca apropiere geografică. În plus, prin beneficiile unice pe care le oferim turiștilor în actualul context economic, consideram că Bulgaria poate deveni cea mai atractivă destinație din Europa pentru români. Printre aceste facilități se numără: rezervare cu 50 de euro avans și restul de plată în 2026, garanția celui mai bun preț, plata în rate, posibilitatea de anulare fără grijă cu până la șapte zile înainte de vacanță, protecție în cazul îmbolnăvirii copiilor – mai exact oferim un voucher pentru zilele de cazare neefectuate în cazul în care copilul se îmbolnăvește înainte sau în timpul vacanței, reducere de 15% la orice asigurare de calatorie, Astfel, credem că românii au toate motivele să aleagă Bulgaria”, a adăugat fondatorul Travel Planner.
Travel Planner este o platformă de turism fondată în 2007 de Sebastian Constantinescu și care oferă vacanțe în Bulgaria, Grecia și Turcia. De-a lungul anilor, Travel Planner s-a specializat pe vacanțe cu destinația Bulgaria, în acești 18 ani având peste 500.000 de clienți pentru sejururi în țara vecină. Anul trecut compania a înregistrat vânzări de 30 de milioane de euro, iar pentru 2025 managementul companiei estimează venituri similare.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.